Οι μικροί εξερευνητές γνωρίζουν τον κόσμο!!

Ζωγραφιά από τον μαθητή Μάριο, Στ ΄ 2

Λένε ότι κάθε ταξίδι το ζεις τρεις φορές…

Όταν το ονειρεύεσαι..

Όταν το ζεις… και

όταν το θυμάσαι…

Έτσι κι εμείς τη φετινή σχολική χρονιά αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε σε όλον τον κόσμο!!

Από το Μεξικό , στην Αίγυπτο και από τα Βραχώδη Όρη, στην Ιαπωνία…….
Με ένα διαβατήριο και μια άδεια βαλίτσα στο χέρι ταξιδέψαμε σε όλες τις ηπείρους της γης.
Ως μικροί εξερευνητές  γνωρίσαμε χώρες, λαούς,  πολιτισμούς, μνημεία.
Εξερευνήσαμε το φυσικό περιβάλλον. Συζητήσαμε για τις ανθρώπινες παρεμβάσεις και τις μεταβολές στην επιφάνεια της γης…
Σιγά σιγά η βαλίτσα μας γέμισε με αναμνηστικά από το κάθε μέρος της ερευνάς μας…

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές / τριες της Στ΄ 2 τάξης, στο μάθημα της Γεωγραφίας.

Εκπαιδευτικός τάξης: κ. Αμαλία Γκέκα

Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές/ τριες να γνωρίσουν και να εξερευνήσουν τον πλανήτη Γη από άκρη σε άκρη!

Το πρόγραμμα είχε τον τίτλο : ” Οι μικροί εξερευνητές γνωρίζουν τον κόσμο “, το οποίο συνδυάστηκε με όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος [ Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, Θρησκευτικά, Εικαστικά, Τ. Π. Ε, Ξένες γλώσσες ( αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά ) , Φυσική και Εργαστήριο Δεξιοτήτων ] .

Τα παιδιά με πολλή αγάπη και ενθουσιασμό συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διάρκεια των δραστηριοτήτων. Με πνεύμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας τα ταξίδια μας πήραν μορφή…

Παρουσίαση δραστηριοτήτων μας

Δραστηριότητα 1η

Πού ζούμε; Ποιος είναι ο πλανήτης μας;

Ξεκινήσαμε από πολύ μακριά ….

Το πρώτο μας ταξίδι ήταν στο διάστημα!! Θέλαμε να γνωρίσουμε το ηλιακό μας σύστημα, να δούμε τη Γη !

Τα παιδιά συγκέντρωσαν πληροφορίες για όλους τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Δημιούργησαν κολλάζ και ζωγραφιές . Κατασκεύασαν τον πλανήτη Γη σε χαρτόνι, αλλά και σε μπαλόνι!

Δραστηριότητα 2η

Στεριά ή θάλασσα;

Στη συνέχεια αφού επιστρέψαμε από το ταξίδι μας στο διάστημα, γνωρίσαμε τις ηπείρους και τους ωκεανούς της Γης. Μάθαμε τη σημασία των εννοιών και ανακαλύψαμε τη θέση τους πάνω στον πλανήτη.

Τα παιδιά αφού μελετήσανε τον παγκόσμιο χάρτη, κατασκεύασαν έναν δικό τους παγκόσμιο χάρτη , όπου εκεί πάνω θα κολλούσαμε εικόνες και πληροφορίες από τα ταξίδια μας.

Μελέτη Παγκόσμιου Χάρτη

Δραστηριότητα 3η

Για πού το ” έβαλες ” ;

Οι μαθητές/ τριες συζήτησαν τα ταξίδια που έχουν κάνει οι ίδιοι με την οικογένειά τους, αλλά μοιράστηκαν και τα ταξίδια που θα ήθελαν να πραγματοποιήσουν.

Συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια. Κατέγραψαν σε ραβδόγραμμα τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου.

Ραβδόγραμμα προορισμών πού έχουν ταξιδέψει

Ακόμα χρησιμοποιώντας την υδρόγειο σφαίρα, ένας – ένας διάλεγε ένα τυχαίο προορισμό για να επισκεφτούμε.

Δραστηριότητα 4η

Διαβατήριο να πάρεις!!

Οι μαθητές/ τριες καθώς είχαν μοιραστεί πληροφορίες από τα ταξίδια που είχαν πραγματοποιήσει, δεν παρέλειψαν να αναφερθούν και στα απαραίτητα δικαιολογητικά έγγραφα που χρειαζόμαστε για να ταξιδέψουμε σε μια ξένη χώρα.

Για το λόγο αυτό φτιάξαμε το δικό μας διαβατήριο… που με τόση λαχτάρα περιμέναμε να το γεμίσουμε με σφραγίδες προορισμών!!

Δραστηριότητα 5η

Βαλίτσα- βαλιτσούλα…

Επιτέλους έφτασε ο καιρός να ξεκινήσουμε τα ταξίδια μας…

Με άδεια χέρια θα φεύγαμε; Τα παιδιά κατασκεύασαν τις δικές τους βαλίτσες. Σε κάθε τους ταξίδι έβαζαν ένα ενθύμιο του τόπου επίσκεψής τους.

Φύγαμε;;;

Μπήκαμε στο αεροπλάνο μας και…

Προορισμοί

Μεξικό!!!

Ύστερα από ένα πολύωρο ταξίδι προσγειωθήκαμε στην Κεντρική Αμερική, στο Μεξικό!!

Αφού συλλέξαμε πληροφορίες για την περιοχή ( πληθυσμό, νόμισμα, βουνά, ζώα, ανθρώπους, φαγητά, προϊόντα, μνημεία κ. α ) περπατήσαμε στην Πόλη του Μεξικού. Πόσοι διαφορετικοί άνθρωποι!! Τι κουλτούρα! Σε κάθε μας βήμα η μουσική των Μαριάτσι αντηχούσε στα αυτιά μας. Φορώντας τα μεξικάνικα καπέλα μας, Σομπρέρο, προχωρήσαμε στα ερείπια των Μάγια. Μια ευγενική γιαγιά μας εκμυστηρεύτηκε τη συνταγή της για τα Burrito !! Αναπνεύσαμε λίγο θαλασσινό αέρα στη Ριβιέρα Μάγια .

Αχ! Σαν να μας προσπέρασε ένας Ινδιάνος! Τον ακολουθήσαμε και μάθαμε τα πάντα για τη φυλή του!! Γεμάτοι εικόνες και εμπειρίες , πήραμε το δρόμο της επιστροφής , κρατώντας στο χέρι μας ένα τοτέμ!

Πορτογαλία

Γυρίζοντας από την Κεντρική Αμερική, επιστρέψαμε στην Ευρώπη, μα όχι στον τόπο μας , αλλά στην Πορτογαλία. Κάναμε μια στάση να δοκιμάσουμε την εθνική πορτογαλική σούπα Caldo verde και να περιπλανηθούμε στον Πύργο της Μπελέμ , στη Λισαβόνα. Τρέξαμε να γνωρίσουμε τον διάσημο ποδοσφαιριστή Κριστιάνο Ρονάλντο. Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο από κάθετι ήταν ότι όπου και να κοιτούσαμε βλέπαμε κτίρια διακοσμημένα με την τεχνική αζουλέζου, όπως η πρόσοψη του Ναού της Santa Maria στην Κουβιλιά της Πορτογαλίας. Ενθουσιασμένοι αγοράσαμε ένα πλακίδιο αζουλέζου και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.. Αλλά για πού;;

Νέα Υόρκη

Και να… πάλι επιστρέψαμε στη Βόρεια Αμερική! Αυτήν τη φορά όμως στάση κάναμε στη Νέα Υόρκη!!

Ένας άλλος κόσμος.. Δεν ξέραμε πού να πρωτοπάμε! Στον ποταμό Χάντσον στο Μανχάταν; Στην πλατεία Times Scuare ; Στη γέφυρα του Μπρούκλιν; Στον ουρανοξύστη Empire State; Στο Σέντραλ Παρκ ;

Τελικά ξεκινήσαμε με το άγαλμα της Ελευθερίας! Εκεί η Ελευθερία ως γυναικεία μορφή, να στέκεται αγέρωχη, κρατώντας στο υψωμένο δεξί της χέρι έναν πυρσό και στο αριστερό της μια πλάκα στην οποία αναγράφεται η ημερομηνία «4 Ιουλίου 1776», η οποία είναι η ημέρα ανεξαρτησίας των Ηνωμένων Πολιτειών. Εντυπωσιαστήκαμε…

Φεύγοντας για ενθύμιο πήραμε ένα μικρό ομοίωμα του αγάλματος της Ελευθερίας.

Ενθύμιο- Άγαλμα Ελευθερίας- Νέα Υόρκη

Λονδίνο

Επιστρέψαμε Ευρώπη. Αυτήν τη φορά Λονδίνο!! Κι όχι μόνοι μας! Παρέα στο ταξίδι μας ήρθε η κυρία Εύη Μεντένη, η κυρία των αγγλικών! Είχαμε την προσωπική μας ξεναγό..

Ανεβήκαμε στα διάσημα κόκκινα λεωφορεία και η ξενάγηση ξεκίνησε! Καθεδρικός ναός του Αγίου Παύλου, πλατεία Τραφάλγκαρ, Μπινγκ Μπεν, το Μάτι του Λονδίνου ήταν κάποια από τα πολλά μέρη που επισκεφτήκαμε.

Δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε το Βρετανικό μουσείο και να θαυμάσουμε από κοντά τη δική μας αρχιτεκτονική και τα δικά μας αρχαία ελληνικά γλυπτά που φιλοξενούνται στις αίθουσες του μουσείου.

Βέβαια μπήκαμε στον πειρασμό να πειράξουμε τον φρουρό στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ , αλλά…. τίποτα… δεν κουνήθηκε καθόλου!

Ενθουσιασμένοι , παίρνοντας για αναμνηστικό ένα αντίγραφο του Μπιγκ Μπεν συνεχίσαμε για τον επόμενο προορισμό μας.

Ενθύμιο – Μπιγκ Μπεν- Λονδίνο

Βραχώδη όρη

Ώρα για ορειβασία!! Τελικά η Αμερική μας έγνεφε πάλι να την επισκεφτούμε!! Ντυθήκαμε καλά κι είπαμε να σκαρφαλώσουμε στα Βραχώδη όρη! Επικίνδυνη αποστολή… μα την φέραμε εις πέρας…

Πόσα ζώα συναντήσαμε!! Παραλίγο να συναντηθούμε πρόσωπο με πρόσωπο με μια αρκούδα Γκρίζλι. Τραβήξαμε πολλές φωτογραφίες ζώων. Προσπαθήσαμε να μάθουμε πληροφορίες για το κάθε είδος.

Βέβαια η απογοήτευσή μας ήταν μεγάλη όταν συνειδητοποιήσαμε ότι τα περισσότερα ζώα ήταν είδη υπό εξαφάνιση. Αποφασίσαμε ότι επιστρέφοντας από την ανάβασή μας , έπρεπε να σκεφτούμε πώς να βοηθήσουμε , ώστε να μην κινδυνεύουν τα ζώα όχι μόνο στην Αμερική , αλλά και σε όλο τον κόσμο.

Εδώ το ενθύμιό μας ήταν μια φωτογραφία του όρους που κατακτήσαμε.

Πληροφορίες για τα Βραχώδη Όρη- Ζωγραφιές ζώων
Φωτογραφία- ενθύμιο- Βραχώδη Όρη

Ιαπωνία

Επόμενος προορισμός μας ήταν η Ιαπωνία!

Ταξιδεύοντας στην Ανατολική Ασία, βρεθήκαμε στο Τόκιο. Εκεί κάναμε ένα μεγάλο ταξίδι στις τέχνες! Θέλοντας να μάθουμε να αμυνόμαστε, ξεκινήσαμε με την πολεμική τέχνη καράτε. Παρακολουθήσαμε το παραδοσιακό άθλημα της Ιαπωνίας , το σούμο. Είδαμε παράσταση στο θέατρο Καμπούκι.   Γνωρίσαμε μία γκέισα . Διαβάσαμε ιαπωνικό κόμικ. Μάλιστα μάθαμε για την τεχνική οριγκάμι ( η καλλιτεχνία του διπλώματος του χαρτιού )  κι φτιάξαμε μια δικιά μας χάρτινη πεταλούδα. Δοκιμάσαμε νουντλς , σούσι και μυηθήκαμε στην τελετουργία του τσαγιού.

Κάποια από τα μέρη που επισκεφτήκαμε ήταν : ο πύργος του Τόκιο, το εθνικό μουσείο του Τόκιο, το πάρκο Σιμπούγια, οι κήποι Τσούο, το χρυσό Περίπτερο (Κινκακούτσι).

Από τη λίμνη Καβαγκούτσι θαυμάσαμε το όρος Φούτζι, όπου μάθαμε ότι είναι ενεργό ηφαίστειο. Ενθουσιασμένοι από την ανακάλυψη μας, αποφασίσαμε να βρούμε πληροφορίες για τα ηφαίστεια, τη δομή τους , τις επιπτώσεις στην ανθρώπινη ζωή και στο περιβάλλον . Ψάξαμε σε όλον τον κόσμο κι τελικά ανακαλύψαμε ότι υπάρχουν πολλά ηφαίστεια και μάλιστα κάποια έχουν εξερράγη πρόσφατα!

Τι είναι το ηφαίστειο;
Δομή ηφαιστείου

” Χορτασμένοι” με γνώσεις και εμπειρίες κι έχοντας το δικό μας οριγκάμι, μπήκαμε στο αεροπλάνο για το επόμενό μας ταξίδι.

Πληροφορίες για την Ιαπωνία

Αλάσκα

Κι από την Ιαπωνία πάλι πίσω στην Αμερική και στην κρύα Αλάσκα! Με το που φτάσαμε στην Αλάσκα , τι τύχη! Συναντήσαμε την κυρία Εύη Μεντένη, εκπαιδευτικό των αγγλικών και αποφασίσαμε να γνωρίσουμε μαζί το μέρος αυτό. Μιλώντας στα αγγλικά, πήγαμε στο Τζούνο, πρωτεύουσα της πολιτείας αυτής. Φάγαμε ένα από τα πιο δημοφιλή πιάτα της περιοχής, την ψαρόσουπα. Επισκεφτήκαμε το Εθνικό Πάρκο Denali . Περπατήσαμε στην πόλη Anchorage. Είδαμε πως ντύνονται οι Εσκιμώοι. Κάναμε βόλτα με έλκηθρο με σκύλους. Παρακολουθήσαμε τις φάλαινες κοντά στην ακτή. Πήγαμε για ψάρεμα στον πάγο στο Fairbanks. Το πιο μαγικό από όλα….. είδαμε το Βόρειο Σέλας.

Τα τοπία της Αλάσκας δεν ήταν όπως πουθενά αλλού στον κόσμο: αυτά τα μέρη μας έκαναν να νομίζουμε ότι βρισκόμασταν σε άλλον πλανήτη!

Ενθύμιο- Γραμματόσημο- Αλάσκα

Αμαζόνιος ποταμός

Από τη Βόρεια Αμερική φύγαμε για τη νότια Αμερική . Ευαισθητοποιημένοι για το περιβάλλον και γνωρίζοντας ότι η ζούγκλα του Αμαζονίου θεωρείται ” ο πνεύμονας του πλανήτη “μας, ταξιδέψαμε με ποταμόπλοιο στα νερά του Αμαζονίου. Καταγράψαμε κάθε ζώο που βρέθηκε μπροστά μας.

Ζώα Αμαζονίου
Ενθύμιο – το εισιτήριό μας από το ταξίδι με ποταμόπλοιο στον Αμαζόνιο

Δυστυχώς το ταξίδι μας αυτό μας γέμισε με θλίψη, την στιγμή που ανακαλύψαμε μέσα στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου, την αποψίλωση των δέντρων . Διαπιστώσαμε πόσο καταστροφικές είναι οι ανθρώπινες παρεμβάσεις στο περιβάλλον και στην πανίδα της περιοχής. Καταιγισμός ιδεών ακολούθησε . Επανήρθαμε σκληρά στην πραγματικότητα και αφήσαμε για λίγο τα νοερά μας ταξίδια…

Έτσι είπαμε να ” πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας” , αρχίσαμε να ενημερωνόμαστε για τις οικολογικές οργανώσεις και να συμμετέχουμε σε επιμορφωτικά σεμινάρια για την κυκλική οικονομία. Φτιάξαμε μηνύματα για το νερό, αφίσες για το περιβάλλον, καταγράψαμε σε φυλλάδιο τα προβλήματα που δημιουργούνται από τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στη φύση, καθώς και πώς επηρεάζεται ο άνθρωπος μετέπειτα. Είδαμε πώς επηρεάζεται το υδρογραφικό δίκτυο ( ποτάμια, λίμνες ). Συγκεντρώσαμε πληροφορίες για ποτάμια και λίμνες του κόσμου. Συζητήσαμε για τη χρησιμότητα των διωρύγων και τις συγκρίναμε με τους πορθμούς.

Πορθμός ή διώρυγα

Επόμενος προορισμός!!! Αφρική!! Αίγυπτος!!

Σε προηγούμενο μας ταξίδι είχαμε συζητήσει για τις φυσικές καταστροφές ( ηφαίστεια, σεισμούς ) και πώς επηρεάζουν τον άνθρωπο. Κάποια στιγμή αναφερθήκαμε στη διάβρωση που έχει υποστεί η Μεγάλη Σφίγγα της Αιγύπτου. Έτσι είπαμε να εξερευνήσουμε από κοντά τα όσα συζητήσαμε.

Το ταξίδι μας στην Αίγυπτο ήταν καταπληκτικό. Καβάλα σε μια καμήλα προχωρήσαμε στην έρημο . Μείναμε με το ” στόμα ανοιχτό ” μόλις αντικρίσαμε την Νεκρόπολη της Γκίζας και τη Μεγάλη Σφίγγα. Καθώς περιπλανιόμασταν στα ερείπια του Καρνάκ, της Θήβας και της Μέμφιδας συναντήσαμε έναν αρχαιολόγο. Είχε έρθει να αποκρυπτογραφήσει ένα κείμενο που ήταν χαραγμένο πάνω σε μια σαρκοφάγο που ανακαλύφθηκε στην πυραμίδα του Χέοπα.

Τον βομβαρδίσαμε με ερωτήσεις για την ιστορία της Αρχαίας Αιγύπτου. Ήταν τόσο ευγενικός μαζί μας.. Μας μίλησε για τους θεούς των Αρχαίων Αιγύπτιων, για τις πυραμίδες, για τους Φαραώ, για τη διαδικασία μουμιοποίησης, για τα έθιμά τους, τους παπύρους και την ιερογλυφική γραφή. Μάλιστα βλέποντας πόσο διψασμένοι για μάθηση ήμασταν μας έδειξε πώς να γράφουμε στην αρχαία Αιγυπτιακή γραφή.

Μετά από αυτό το ταξίδι μας νομίζω ότι οι μισοί μαθητές / τριες μας ήθελαν να γίνουν αρχαιολόγοι και να φέρουν στο φως μια καινούρια ανακάλυψη!!

Ρωσία

Αφήνοντας πίσω μας τα μυστήρια και τις ανακαλύψεις στην Αίγυπτο, τραβήξαμε για την Ρωσία!!

Με το που “πατήσαμε το πόδι” μας στη Μόσχα , τρέξαμε στην Κόκκινη πλατεία. Το Μαυσωλείο Λένιν, ο περίτεχνος  Καθεδρικός Ναός του Αγίου Βασιλείου , το Κρεμλίνο, το Κρατικό Ιστορικό Μουσείο, όλα τους περίτεχνα. Στη συνέχεια καθίσαμε στο κέντρο της πόλης να απολαύσουμε ένα από τα διάσημα ρωσικά πιάτα , το μοσχαράκι Στρογγανόφ. Είδαμε ανθρώπους με παραδοσιακές φορεσιές κι απορούσαμε πού πήγαιναν.

Παλάτια, μνημεία, αξιοθέατα, το τεράστιο μουσείο Ερμιτάζ, εκκλησίες, κανάλια, γεφύρια… όλα τα είχε η εκπληκτική Αγία Πετρούπολη στη Ρωσία! Και πού δεν πήγαμε!

Ρωσία χωρίς παράσταση μπαλέτου δεν γίνεται… Έτσι κι εμείς παρακολουθήσαμε το διάσημο ρωσικό μπαλέτο Μπολσόι , στην παράσταση ” Η Λίμνη των Κύκνων” … Δεν είχαμε λόγια….

Κρατώντας το εισιτήριο μας στο χέρι και φορώντας τις πουέντ μας , γεμάτοι χάρη με ..ένα plié φύγαμε για το επόμενο ταξίδι μας!

Γερμανία

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στην Ευρώπη , κατευθυνθήκαμε προς τη Γερμανία!

Σε αυτό το ταξίδι μας είχαμε συντροφιά την κυρία Ελένη Λιούση, την εκπαιδευτικό των γερμανικών. Πάντα γλυκομίλητη μας ξενάγησε στην χώρα της μπύρας, του πρέτσελ , του λουκάνικου Φρανκφούρτης και στην χώρα των ξύλινων παιχνιδιών.

Θαυμάσαμε την Πύλη του Βρανδεμβούργου στο Βερολίνο, τον τηλεοπτικό πύργο Φέρνσετουρμ, το κάστρο Νοϊσβανστάιν, το Μνημείο Ράιχσταγκ, τη Στήλη Νίκης. Μα δεν μείναμε μόνο εκεί…

Οι περισσότεροι ήθελαν να γνωρίσουμε όλες τις γερμανικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Τελικά AUDI, BMW, MERCEDES ή PORCHE … θα οδηγούσαμε… μμμ… δεν μας αφήσανε ..είπαν ότι ήμασταν μικροί…

Έτσι αποφασίσαμε να πάμε στην εταιρεία παιχνιδιών leggo, όπου αγοράσαμε για ενθύμιο ένα μπρελόκ.

Μπρελόκ- ενθύμιο- Γερμανία

Οι μέρες περνούσαν και έπρεπε να το πάρουμε απόφαση , να γυρίσουμε στην Ελλάδα! Κι έτσι ονειροπολώντας μπήκαμε στο αεροπλάνο για Ελλάδα.

Ελλάδα

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, κάναμε μια ανασκόπηση των ταξιδιών μας στην Ευρώπη. ΑΧ! Αφήσαμε πολλούς προορισμούς… Δεν πειράζει κάποια άλλη στιγμή. Μα λίγο για να πάρουμε μια γεύση, είπαμε να φτιάξουμε την ταυτότητα της Ευρώπης με όλα τα γεωμορφολογικά στοιχεία. Επίσης αποφασίσαμε να σημειώσουμε μνημεία της που θα θέλαμε ακόμα να επισκεφτούμε. Μιλήσαμε για την Ευρωπαϊκή ένωση, για τις χώρες που ανήκουν σε αυτήν.

Κι ενώ αναπολούσαμε πάλι τα ταξίδια μας σε όλον τον κόσμο, κάποιος έριξε την ιδέα να γνωρίσουμε καλύτερα την δική μας χώρα, τη χώρα που ζούμε. Αρχίσαμε να ψάχνουμε στοιχεία, εικόνες για τον πολιτισμό μας, για την ιστορία μας, για τα σημαντικά πρόσωπα της χώρας μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα , τα μνημεία μας, την ελληνική κουζίνα, τα προϊόντα . Είπαμε να ανέβουμε στον Βράχο της Ακρόπολης, να πάμε στον Λευκό Πύργο στη Θεσσαλονίκη, να επισκεφτούμε το μαντείο των Δελφών. …

Ενδεικτικό υλικό :

Τελικά η ιστορία μας κέρδισε… αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ταξίδι πραγματικό αυτήν τη φορά, στην πρώτη πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, στο Ναύπλιο!!

Εκδρομή στο Ναύπλιο

Ο πλούτος της χώρας μας δεν συγκρίνεται με καμίας χώρας.

Από τη δική μας χώρα κατασκευάσαμε ένα αρχαίο νόμισμα για ενθύμιο.

Επιστρέφοντας από το Ναύπλιο , ανοίξαμε τη βαλίτσα μας ώστε να βγάλουμε πλέον τα αναμνηστικά μας .Το διαβατήριό μας γέμισε σφραγίδες και ο χάρτης μας με εικόνες προορισμών.. Πόση ικανοποίηση αισθανθήκαμε!!

Η βαλίτσα του εξερευνητή μας
Τα ενθύμιά μας

Στον παγκόσμιο χάρτη μας κολλήσαμε τους προορισμούς που επισκεφτήκαμε , αλλά και άλλα μέρη που θέλουμε να πάμε και μνημεία που μας περιμένουν να τα εξερευνήσουμε.

Επίσης δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλίο, κάτι σαν τουριστικό οδηγό, με όλες τις πληροφορίες και τις εικόνες από όλα τα ταξίδια μας.

Το δικό μας βιβλίο

Τα ταξίδια μας έφτασαν στο τέλος …. Δεν στεναχωρηθήκαμε , αλλά γεμάτοι ελπίδα, ευχόμαστε να μπορέσουμε να επισκεφτούμε αυτούς τους προορισμούς στην πραγματικότητα…

Ρίχνοντας μια τελευταία ματιά στο διαβατήριό μας και τη βαλίτσα με τα ενθύμιά μας, ταξιδέψαμε ξανά κι γράψαμε τις εντυπώσεις μας…

Αξιολόγηση προγράμματος

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω λίγα λόγια για τους μαθητές / τριες μου, τα παιδιά μου…

Σε λίγες μέρες θα ανοίξουν τα φτερά τους και θα ετοιμαστούν για ένα καινούριο ταξίδι… σε μια άλλη βαθμίδα.. στο Γυμνάσιο.. Θα αφήσουν πίσω τους τα έξι χρόνια του Δημοτικού, που κάθε χρόνος ήταν ένα αλλιώτικο ταξίδι..

Μέσα από την καρδιά μου, τους εύχομαι η ζωή τους να είναι γεμάτη όμορφα ταξίδια και εμπειρίες… Να πιστεύουν στον εαυτό τους!

Ευχαριστώ πολύ που μου επιτρέψατε να γίνω συνταξιδεύτριά σας ….

Εκπαιδευτικός τάξης: κα. Αμαλία Γκέκα