3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.

Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.

Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σχολεία από όλη τη χώρα ενώνουν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.

Έτσι και το δικό μας σχολείο με διάφορες δράσεις που υλοποίησε το ΣΤ1′ με εκπαιδευτικό τον κ. Αντίοχο Βασίλη και το ολοήμερο τμήμα του ΣΤ’ και της Ε’ με εκπαιδευτικό την κ. Γερογιάννη Γεωργία, ένωσε τη δική του φωνή κι έστειλε μήνυμα αλληλοσεβασμού!

Παρακάτω Ενδεικτικό Φωτογραφικό Υλικό:

Ολοήμερο τμήμα

Γνωριμία με τον Τριαντάφυλλο Ηλιάδη: Ζωγραφική με το στόμα, μέλος της Διεθνής Ένωσης Αναπήρων Καλλιτεχνών (V.D.M.F.K), βραβευμένος από την Ακαδημία Αθηνών.

Πατήστε για πληροφορίες στην λέξη Αρχική:

Ο κόσμος μας, ο πολιτισμός μας ολόκληρος, φτιάχτηκε για πλάσματα με δύο χέρια. Μια απλή κουμπότρυπα για παράδειγμα, για να δεχτεί το κουμπί, χρειάζεται τη συνεργασία δυο χεριών. Φανταστείτε τώρα τον όγκο των προβλημάτων που έπρεπε να ξεπεράσω εγώ, που μου έλειπαν σχεδόν και τα δυο μου χέρια.
Ήταν όμως ισχυρή η θέλησή μου. Κι όσο ανέβαινα το Γολγοθά της δημιουργίας, τόσο ενισχυόταν και η αυτοπεποίθησή μου, που διευκόλυνε την αποδοχή, δημιουργικά κι όχι παθητικά, της σωματικής ιδιαιτερότητάς μου και τη συμφιλίωσή μου μ’ αυτήν.

«Κανόνες Συμπεριφοράς στην Καθημερινή Επικοινωνία με Άτομα με Αναπηρία»

https://kiriaataxia.gr/wp-content/uploads/2022/11/kanones_symperiforas_2009.pdf

Τα παιδιά δεν έχουν την αίσθηση της διαφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους. Μέσα από τα μάτια των παιδιών πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε εμείς αλλά και οι πρεσβύτεροι μας, ώστε να μην ξεχνάμε ότι είμαστε όλοι διαφορετικά ίσοι.”