«Είμαι παιδί, έχω κι εγώ δικαιώματα»!!

Στα πλαίσια των Εργαστήριων Δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες των τάξεων Α΄1 και Α΄2  του Δημοτικού Σχολείου Οινοφύτων με τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων κ. Πετσάνη Αγγελική, κ. Πρινάρη Γεωργία και κ. Χατζή Αγγελική και οι μαθητές/τριες της Δ΄1 και Δ΄2 τάξης με τους εκπαιδευτικούς κ. Φίλιο Δημήτρη, κ. Λιάκου Αθηνά και κ. Βαρτζή Στέλλα εκπόνησαν στον πρώτο θεματικό  κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ –  Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» πρόγραμμα με το θέμα:

«Είμαι παιδί, έχω κι εγώ δικαιώματα»!!

 Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήταν διαθεματικού, διαπολιτισμικού και κοινωνικού περιεχομένου και συνδεόταν με τα δικαιώματα των ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο.  

Τα παιδιά εργάστηκαν συλλογικά, αλλά και ατομικά. Σκοπός μας ήταν  να κατανοήσουν τα παιδιά τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικά τα δικαιώματα των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Επίσης να εμπεδώσουν ότι όλοι έχουμε δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις .

Αρχικά οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης και Δ΄ τάξης μέσα από παιχνίδι σε κύκλο «μαγικό κουτί» γνωρίστηκαν, εκφράστηκαν και στην συνέχεια  ακολούθησε  μια ιδεοθύελλα  με το βασικό θέμα. Συζήτησαν μέσα στην τάξη για τα παιδικά δικαιώματα και το γεγονός ότι όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα υγιές οικογενειακό περιβάλλον με αγάπη και ασφάλεια.

Τα παιδιά δημιούργησαν ένα δέντρο από πολύχρωμες παλάμες και καταγράψανε τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις καθημερινές μας ελευθερίες. Επίσης, καταγράψανε τα δικαιώματα των παιδιών σε μία αφίσα  και  παρακολουθήσαν  ένα βίντεο για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Παίξανε online παιχνίδια για τα Δικαιώματα του παιδιού, τα οποία αποσκοπούσαν στην γνωριμία και την κατανόηση τους , μάθανε επίσης και την αλφαβήτα των Δικαιωμάτων σε συνδυασμό με εικόνες.

Συζητήσαν όλοι μαζί για την  Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων και ακούσανε οι μαθητές/τριες τα τραγούδια:

 α) «Μία νέα αρχή»

β) « Αν όλα τα παιδιά της Γης»

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων παίξανε   παιχνίδι με κάρτες σχετικές με τα παιδικά δικαιώματα, επιπλέον έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα  On line διαδραστικά  παιχνίδια . Είδανε σχετικά βίντεο,  ταξινομήσανε εικόνες για να δούνε τη διαφορά του θέλω από την ανάγκη και το δικαίωμα. Ακόμα δημιουργήσανε την δική τους αφίσα για τα δικαιώματα των παιδιών.

Μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν οι μαθητές/τριες για το επιτραπέζιο παιχνίδι με τα δικαιώματα των παιδιών, όπως επίσης  και για το παιχνίδι ερωτήσεων, γιατί έτσι τους λυθήκανε οι απορίες τους.

Στο τέλος διαβάσανε ένα παραμύθι και δόθηκε στους μαθητές/τριες φυλλάδιο εργασίας για την καλύτερη κατανόηση του θέματος .

Παρακάτω ενδεικτικό υλικό των δραστηριοτήτων τους: