Οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς κ. Κυριαζοπούλου Ειρήνη( Δ1) , κ. Γκέκα Αμαλία (Δ2) και κ. Καρασίμο Αθανάσιο επισκέφτηκαν το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Νιάρχος για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.
Την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024 από τις 13:15 μ. μ – 14:00 μ .μ οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Οινοφύτων συμμετείχαν σε σεμινάριο με θέμα: “Πυρόσβεση”, έπειτα από αίτημα της Δ/ντριας κ. Ντούρμα Ελένης προς την Πυροσβεστική Υπηρεσία Οινοφύτων.
Εισηγητής της επιμόρφωσης ήταν ο Υποδιοικητής της Π.Υ Οινοφύτων κ. Αλέξανδρος Βλαχογιάννης.
Σκοπός της επιμόρφωσης ήταν να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας στα εξής θέματα:
Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης υλοποίησαν τη σχολική χρονιά 2023- 2024 εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο: ” ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ- ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ” υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Γκέκα Αμαλία, κ. Κυριαζοπούλου Ειρήνη και κ. Ντούρμα Ελένη.
Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες :
Να καταγράψουν τον ρυθμό και τον βαθμό εξαφάνισης και μείωσης των ειδών, των πηγών ενέργειας .
Να συνειδητοποιήσουν τις αρνητικές επιδράσεις που ασκεί ο άνθρωπος στο περιβάλλον και τις συνέπειες στο οικολογικό αποτύπωμα.
Να ευαισθητοποιηθούν σε πρακτικές που αφορούν τη λήψη μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος.
Να καλλιεργήσουν στάσεις για την προώθηση του περιβαλλοντικού γραμματισμού και την αλλαγή της περιβαλλοντικής κουλτούρας.
Κατά το σχολικό έτος 2023- 2024, οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & Ευθύνη” και στην υποθεματική “Συμπερίληψη, αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα” σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς των τμημάτων κ. Κυριαζοπούλου Ειρήνη (Γ1) και κ. Γκέκα Αμαλία (Γ2).
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως αντικείμενο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω σε θέματα ισότητας των φύλων και στόχευε στην ανάπτυξη αξιών και μοντέλων συμπεριφοράς απαλλαγμένα από τα έμφυλα στερεότυπα. Εκτός, όμως, από τους στόχους που σχετίζονταν με τη θεματική, συνδεόταν και με την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας, η συμπερίληψη, η ενσυναίσθηση, ο αλληλοσεβασμός, διασφαλίζοντας ισότητα μεταξύ των φύλων, ελευθερία και διαφορετικότητα στην τάξη, στην αυλή του σχολείου και στην κοινωνία.
Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον και στην υποθεματική Παγκόσμια και Τοπική πολιτισμική κληρονομιά. Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων, κ. Κυριαζοπούλου Ειρήνη (Γ1) και κ. Γκέκα Αμαλία (Γ2) ετοίμασαν ένα μαγικό ταξίδι σε ολόκληρο τον κόσμο μέσα από παραμύθια της κάθε ηπείρου!
Ο τίτλος του προγράμματος ήταν: “Γνωρίζω τον κόσμο”!
Το πρόγραμμα στόχευε οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν :
Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα
Δεξιότητες του νου
Κριτική σκέψη
Δεξιότητες κοινωνικής ζωής
Ρουτίνες σκέψης
Ενσυναίσθηση
Παραγωγική μάθηση μέσω Τεχνών και της δημιουργικότητας
Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης υλοποίησαν τη σχολική χρονιά 2023-2024 πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ και στην υποθεματική : Επιχειρηματικότητα – Γνωρίζω τα επαγγέλματα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των τμημάτων, κ. Κυριαζοπούλου Ειρήνη (Γ1) και κ. Γκέκα Αμαλία (Γ2).
Ο τίτλος του προγράμματος ήταν : ” Η εργασία είναι χαρά ! ”
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στόχευε να αναπτύξουν οι μαθητές/τριες:
Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης υλοποίησαν τη σχολική χρονιά 2023-2024 πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα Ευ ζην και στην υποθεματική : Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των τμημάτων, κ. Κυριαζοπούλου Ειρήνη (Γ1) και κ. Γκέκα Αμαλία (Γ2).
Ο τίτλος του προγράμματος ήταν : ” Το σώμα μου, μια καλοκουρδισμένη μηχανή”.
Βιβλίο που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης
Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας οι μαθητές/τριες της Γ ΄ τάξης υλοποίησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των τμημάτων τους, κ. Κυριαζοπούλου Ειρήνη (Γ1) και κ. Γκέκα Αμαλία (Γ2).
Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν το δικό τους μοναδικό βιβλίο με θέμα: “Μυθολογία και Προϊστορία μέσα από δικές μας δημιουργίες”, το οποίο περιείχε πληροφορίες και καλλιτεχνικές δημιουργίες από τη μυθολογία και την Προϊστορία.
Ακόμα έφτιαξαν τα δικά τους έργα τέχνης σε συνεργασία με την εικαστικό του σχολείου μας, κ. Τσαγκάρη Μαρία, επηρεασμένοι από τη Μυθολογία, την Εποχή του Λίθου και την Εποχή του Χαλκού!
Κατά τη σχολική χρονιά 2023-2024, στα πλαίσια ομαδικών δραστηριοτήτων στη σχολική κοινότητα, υλοποιήθηκε από την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας, κ. Αγιοργίτη Μαρία, πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και κατανόησης των συναισθημάτων εστιάζοντας στο συναίσθημα του θυμού.
Την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024, οι μαθητές/τριες της Στ΄ τάξης επισκέφτηκαν το Ναύπλιο Αργολίδας συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς, κ. Αντίοχο Βασίλειο, κ. Μουσίκα Δήμητρα, κ. Δέδογλου Όλγα, κ. Βαρτζή Στυλιανή, κ. Ντούρμα Ελένη και κ. Γκέκα Αμαλία.
Σκοπός της μονοήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής ήταν οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν την πρώτη πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους, να ξεναγηθούν σε διάφορα ιστορικά μνημεία της πόλης και να ψυχαγωγηθούν.