«Ο Κήπος με τις 11 γάτες» αποτελεί ένα από τα πολλά προγράμματα που έλαβαν χώρο στο σχολείο μας κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022.
Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε και εφαρμόστηκε στα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης και συγκεκριμένα στα Α1 και Β1 τμήματα.
Την ευθύνη του προγράμματος την είχαν οι εκπαιδευτικοί: κ. Γερογιάννη Γεωργία και κ. Γκέκα Αμαλία, δασκάλες των αντίστοιχων τμημάτων.
Ο στόχος του προγράμματος ήταν να συμβάλει στην προσωπική και κοινωνική εκπαίδευση των μαθητών, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να επεξεργαστούν και να συζητήσουν βασικά θέματα που απασχολούν την καθημερινότητά τους όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η φιλία, ο φόβος, η αλληλεγγύη κ.α.
Κυρίως όμως μέσω των επεισοδίων του παραμυθιού, το πρόγραμμα βοήθησε τα παιδιά να προσεγγίσουν και να μάθουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.
Εκπαιδευτικές μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν: ομαδικές ασκήσεις, δραματοποίηση, παίξιμο ρόλων, ζωγραφική, παιχνίδια ομαδικά και συζητήσεις.
Πρώτη συνάντηση γνωριμία με το πρόγραμμα.
Γνωριμία με το βιβλίο και τις γάτες.
- «Το κρυφό ραντεβού»
Το παραμύθι ξεκινά…… «Το κρυφό ραντεβού» .
Αναφέρεται στην περιέργεια, στις κρυφές δραστηριότητες των μικρών από τους μεγάλους, την επιθυμία για πρωτιά.
Συζήτηση και διαχωρισμός των μυστικών σε καλά και κακά. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα μυστικό τους και καλέστηκαν να καταλάβουν σε ποια κατηγορία ανήκει το δικό τους μυστικό. Δραματοποίηση της Ιστορίας.
Τα μυστικά μας… Έχω ένα μυστικό.. Το κουτί με τα μυστικά μας.. Περιέργεια…… τι να έχει το κουτί; Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας.
2. «Ο γάτος και το μαγικό φίλτρο»
Η ευτυχία και η διαφορά ανάμεσα στον πραγματικό και επιθυμητό.
Το κάθε παιδί αναφέρθηκε στα δικά του χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε το φύλλο εργασίας με το καράβι των «Θέλω» του. Δραματοποίηση της Ιστορίας.
Αφήγηση της δεύτερης ιστορίας. Δραματοποίηση ιστορίας. Δραματοποίηση ιστορίας. Δραματοποίηση ιστορίας. Παιχνίδι ” τα χαρακτηριστικά μας”. Παιχνίδι ” τα χαρακτηριστικά μας”. Παιχνίδι ” τα χαρακτηριστικά μας”. Παιχνίδι ” τα χαρακτηριστικά μας”. Το καράβι των ” Θέλω ” μας. Το καράβι των ” Θέλω ” μας. Το καράβι των ” Θέλω ” μας. Το καράβι των ” Θέλω ” μας. Το καράβι των ” Θέλω ” μας. Το καράβι των ” Θέλω ” μας.
3. «Ο Παντοφλίνος φοβάται το σκοτάδι» .
Βιωματικό παιχνίδι για την αίσθηση του φόβου με την βοήθεια της γυμνάστριας κ. Αμαλία Τσιαφούτη.
Σε φύλλο εργασίας με φωτογραφία ενός καζανιού, τα παιδιά έγραψαν τους φόβους τους και προσπαθήσαμε να τους διαχωρίσουμε σε πραγματικούς και μη πραγματικούς. Δραματοποίηση της Ιστορίας.
Παιχνίδι για το φόβο με τη γυμνάστρια, κ. Αμαλία Τσιαφούτη. Παιχνίδι για το φόβο με τη γυμνάστρια, κ. Αμαλία Τσιαφούτη. Παιχνίδι για το φόβο με τη γυμνάστρια, κ. Αμαλία Τσιαφούτη. Παιχνίδι για το φόβο με τη γυμνάστρια, κ. Αμαλία Τσιαφούτη. Ανάλυση του χαρακτήρα του κεντρικού ήρωα της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Ζωγραφίζω τους φόβους μου. Ζωγραφίζω τους φόβους μου. Ζωγραφίζω τους φόβους μου. Παρουσίαση των φόβων μας… Παρουσίαση των φόβων μας… Παρουσίαση των φόβων μας… Παρουσίαση των φόβων μας… Κατασκευή μάσκας. Κατασκευή μάσκας. Κατασκευή μάσκας. Οι μάσκες μας..
4. «Ο θάνατος του παππού της Βούλας» .
Ο θάνατος και ο πόνος που ακολουθεί.
Τα παιδιά ζωγράφισαν κάποιον ή κάτι που έχουν χάσει και περιέγραψαν το συναίσθημα που έχουν νιώσει. Δραματοποίηση της Ιστορίας.
Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Δραματοποίηση της ιστορίας. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα. Ζωγραφίζω την απώλεια και το συναίσθημα.
5. «Πρόσκληση σε αγώνα» .
Η εξαπάτηση, το ψέμα , η εκδίκηση.
Φύλλο εργασίας με τα συναισθήματα. Τα παιδιά ζωγράφισαν όσα συναισθήματα γνώριζαν. Δραματοποίηση της Ιστορίας.
Αφήγηση ιστορίας. Ζωγραφίζω τα συναισθήματα. Ζωγραφίζω τα συναισθήματα. Δραματοποίηση της ιστορίας- πρόσκληση σε αγώνα. Δραματοποίηση-το στήσιμο της παγίδας. Δραματοποίηση της ιστορίας- πρόσκληση σε αγώνα. Ομαδική φωτογραφία.
6. «Ο Μουσούδης , η Λευκή , η Μαργαριταρένια και η φιλία» .
Η φιλία και το συναίσθημα του αποκλεισμού.
Τα παιδιά έφτιαξαν το πορτρέτο του καλύτερού τους φίλου και του το χάρισαν. Δραματοποίηση της Ιστορίας.
Ακρόαση ιστορίας. Ανάλυση των κεντρικών ηρώων. Ανάλυση των κεντρικών ηρώων. Ζωγραφίζω τον φίλο μου ή την φίλη μου. Ζωγραφίζω τον φίλο μου ή την φίλη μου. Ζωγραφίζω τον φίλο μου ή την φίλη μου. Ζωγραφίζω τον φίλο μου ή την φίλη μου. Ζωγραφίζω τον φίλο μου ή την φίλη μου. Το πορτρέτο μου. Το πορτρέτο μου.
7. «Ένα άσχημο αστείο» .
Η πίεση που δεχόμαστε από τους φίλους μας. Δεν πρέπει να αφηνόμαστε να κάνουμε πράγματα για τα οποία διαφωνούμε. Δραματοποίηση της Ιστορίας.
Ο τίτλος του νέου επεισοδίου της ιστορίας μας. Ακρόαση ιστορίας. Ακρόαση ιστορίας. Συζήτηση για την επιρροή που δεχόμαστε από φίλους. Συζήτηση για την επιρροή που δεχόμαστε από φίλους.
8. «Όταν είμαστε ενωμένοι είμαστε δυνατοί» .
Η αλληλεγγύη. Το να ξεχνάς δεν είναι ποτέ η λύση.
Ομαδικά παιχνίδια συνεργασίας. Παιχνίδια που απαιτούσαν καλή συνεργασία μεταξύ των μαθητών / τριών για να επιφέρουν καλό αποτέλεσμα.
Παιχνίδι συνεργασίας. Παιχνίδι συνεργασίας. Παιχνίδι συνεργασίας. Παιχνίδι συνεργασίας. Παιχνίδι συνεργασίας. Παιχνίδι συνεργασίας. Παιχνίδι συνεργασίας. Δημιουργία πρώτης ομάδας. Δημιουργία δεύτερης ομάδας. Παιχνίδι συνεργασίας. Παιχνίδι συνεργασίας. Παιχνίδι συνεργασίας. Ομαδική φωτογραφία.
9. «Η βαρυστομαχιά του Μουσούδη».
Η συναίνεση και η συμβουλή ενός ειδικού.
Συζήτηση για πρώτες βοήθειες από τη γυμνάστρια κ. Αμαλία Τσιαφούτη.
10. «Ο Τίγρης και η λάθος θεραπεία»
Κάθε πράγμα έχει το μέτρο του.
Χρειαζόμαστε την συμβουλή των μεγάλων. Η απερίσκεπτη χρήση ενός φαρμάκου.
«Ο γάτος γιατρός» – Κατασκευή- Χειροτεχνία βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών.
Κατασκευή βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών. Κατασκευή βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών. Βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών. Βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών.
11. «Η επίσκεψη της Χαλιμάς» .
Το καινούργιο, η διαφορετικότητα.
Τα παιδιά έφτιαξαν διάφορα πρόσωπα βάζοντάς τους χαρακτηριστικά της επιλογής τους. Το κάθε πρόσωπο ήταν ξεχωριστό. Δραματοποίηση της Ιστορίας.
Ανάλυση του χαρακτήρα της κεντρικής πρωταγωνίστριας της ιστορίας. Δημιουργία προσώπου με χαρακτηριστικά της αρεσκείας μας. Δημιουργία προσώπου με χαρακτηριστικά της αρεσκείας μας. Δημιουργία προσώπου με χαρακτηριστικά της αρεσκείας μας. Δημιουργία προσώπου με χαρακτηριστικά της αρεσκείας μας. Δημιουργία προσώπου με χαρακτηριστικά της αρεσκείας μας.
12. ” Ο Χιονάτος μπροστά σε μια μεγάλη απόφαση ” .
Η απογοήτευση, η ελευθερία να αποφασίζουμε για τον εαυτό μας. Αναγνωρίζω τα συναισθήματα μου και τα εκφράζω.
Αφού τελειώσαμε τις ιστορίες, τα παιδιά απάντησαν στην ερώτηση : Τι τους άρεσε από το πρόγραμμα !
Έπειτα το ζωγράφισαν.
Ζωγραφίζω ότι μου έκανε εντύπωση από την ιστορία. Ζωγραφίζω ότι μου έκανε εντύπωση από την ιστορία. Ζωγραφίζω ότι μου έκανε εντύπωση από την ιστορία.
Στη συνέχεια εμπνεύστηκαν το δικό τους γατάκι – πρωταγωνιστή του θεατρικού που θα ανεβάσουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Φτιάχνω το δικό μου γατάκι. Φτιάχνω το δικό μου γατάκι. Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Α΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1 Το γατάκι μου. Β΄1
Το πρόγραμμα αυτό κλείνει με την Δραματοποίηση όλης της Ιστορίας.
Προετοιμασία για το θεατρικό με πρωταγωνιστές τους μαθητές/ τριες που πήραν μέρος στο πρόγραμμα και συμμετοχή και των υπόλοιπων τμημάτων της πρώτης και δευτέρας τάξης του σχολείου μας.
Πρόβα χορευτικού. Πρόβα χορευτικού. Προετοιμασία σκηνικού. Προετοιμασία σκηνικού. Προετοιμασία σκηνικού. Προετοιμασία του σκηνικού. Μέρος του σκηνικού.