Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΙΣ 11 ΓΑΤΕΣ

 «Ο Κήπος με τις 11 γάτες» αποτελεί ένα  από τα πολλά προγράμματα που έλαβαν χώρο στο σχολείο μας κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022.

Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε και εφαρμόστηκε στα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης και συγκεκριμένα στα Α1 και Β1 τμήματα.

Την ευθύνη του προγράμματος την είχαν οι εκπαιδευτικοί: κ. Γερογιάννη Γεωργία και κ. Γκέκα Αμαλία, δασκάλες των αντίστοιχων τμημάτων.

Ο  στόχος του προγράμματος ήταν να συμβάλει στην προσωπική και κοινωνική εκπαίδευση των μαθητών, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να επεξεργαστούν και να συζητήσουν βασικά θέματα που απασχολούν την καθημερινότητά τους όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η φιλία, ο φόβος, η αλληλεγγύη κ.α.  

Κυρίως όμως μέσω των επεισοδίων του παραμυθιού, το πρόγραμμα βοήθησε τα παιδιά να προσεγγίσουν και να μάθουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.

Εκπαιδευτικές  μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν: ομαδικές ασκήσεις, δραματοποίηση, παίξιμο ρόλων, ζωγραφική, παιχνίδια ομαδικά και συζητήσεις.

Πρώτη συνάντηση γνωριμία με το πρόγραμμα.
Γνωριμία με το βιβλίο και τις  γάτες.

  1. «Το κρυφό ραντεβού»
    Το  παραμύθι ξεκινά…… «Το κρυφό ραντεβού» .

 Αναφέρεται στην περιέργεια, στις κρυφές δραστηριότητες των μικρών από τους μεγάλους, την επιθυμία για πρωτιά.

Συζήτηση και διαχωρισμός των μυστικών σε καλά και κακά. Τα παιδιά ζωγράφισαν ένα μυστικό τους και καλέστηκαν να καταλάβουν σε ποια κατηγορία ανήκει το δικό τους μυστικό. Δραματοποίηση της Ιστορίας.

2. «Ο γάτος και το μαγικό φίλτρο»
Η ευτυχία και η διαφορά ανάμεσα στον πραγματικό και επιθυμητό.

Το κάθε παιδί αναφέρθηκε στα δικά του χαρακτηριστικά και  συμπλήρωσε το φύλλο εργασίας με το καράβι των «Θέλω» του. Δραματοποίηση της Ιστορίας.

3. «Ο Παντοφλίνος φοβάται το σκοτάδι» .

   Βιωματικό παιχνίδι για την αίσθηση του φόβου με την βοήθεια της γυμνάστριας κ. Αμαλία Τσιαφούτη.

 Σε φύλλο εργασίας με φωτογραφία ενός καζανιού, τα παιδιά έγραψαν τους φόβους τους και προσπαθήσαμε να τους διαχωρίσουμε  σε πραγματικούς και μη πραγματικούς. Δραματοποίηση της Ιστορίας.

4. «Ο θάνατος του παππού της Βούλας» .
Ο θάνατος και ο πόνος που ακολουθεί.

Τα παιδιά ζωγράφισαν κάποιον ή κάτι που έχουν χάσει και περιέγραψαν το συναίσθημα που έχουν νιώσει. Δραματοποίηση της Ιστορίας.

5. «Πρόσκληση σε αγώνα» .
Η εξαπάτηση, το ψέμα , η εκδίκηση.

Φύλλο εργασίας με τα συναισθήματα. Τα παιδιά ζωγράφισαν όσα συναισθήματα γνώριζαν.  Δραματοποίηση της Ιστορίας.

6. «Ο Μουσούδης , η Λευκή , η Μαργαριταρένια και η φιλία» .
Η φιλία και το συναίσθημα του αποκλεισμού.

  Τα παιδιά έφτιαξαν το πορτρέτο του καλύτερού τους φίλου και του το   χάρισαν. Δραματοποίηση της Ιστορίας.

7. «Ένα άσχημο αστείο» .

   Η πίεση που δεχόμαστε από τους φίλους μας. Δεν πρέπει να αφηνόμαστε να κάνουμε πράγματα για τα οποία διαφωνούμε. Δραματοποίηση της Ιστορίας.

8. «Όταν είμαστε ενωμένοι είμαστε δυνατοί» .
Η αλληλεγγύη. Το να ξεχνάς δεν είναι ποτέ η λύση.

Ομαδικά παιχνίδια συνεργασίας. Παιχνίδια που απαιτούσαν καλή συνεργασία μεταξύ των μαθητών / τριών για να επιφέρουν καλό αποτέλεσμα.

9. «Η βαρυστομαχιά του Μουσούδη».
Η συναίνεση και η συμβουλή ενός ειδικού.

Συζήτηση για πρώτες βοήθειες από τη γυμνάστρια κ. Αμαλία Τσιαφούτη.

10. «Ο Τίγρης και η λάθος θεραπεία»
Κάθε πράγμα έχει το μέτρο του.

    Χρειαζόμαστε την συμβουλή των μεγάλων. Η απερίσκεπτη χρήση ενός φαρμάκου. 

«Ο γάτος γιατρός» –  Κατασκευή- Χειροτεχνία βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών.

11. «Η επίσκεψη της Χαλιμάς» .
Το καινούργιο, η διαφορετικότητα.

Τα παιδιά έφτιαξαν διάφορα πρόσωπα βάζοντάς τους χαρακτηριστικά της επιλογής τους. Το κάθε πρόσωπο ήταν ξεχωριστό. Δραματοποίηση της Ιστορίας.

12. ” Ο Χιονάτος μπροστά σε μια μεγάλη απόφαση ” .
Η απογοήτευση, η ελευθερία να αποφασίζουμε για τον εαυτό μας. Αναγνωρίζω τα συναισθήματα μου και τα εκφράζω.

Αφού τελειώσαμε τις ιστορίες, τα παιδιά απάντησαν στην ερώτηση : Τι τους άρεσε από το πρόγραμμα !

Έπειτα το ζωγράφισαν.

Στη συνέχεια εμπνεύστηκαν το δικό τους γατάκι – πρωταγωνιστή του θεατρικού που θα ανεβάσουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Το πρόγραμμα αυτό κλείνει με την Δραματοποίηση όλης της Ιστορίας.

Δημιουργία αφίσας μαθητή για την θεατρική παράσταση.

Προετοιμασία για το  θεατρικό με πρωταγωνιστές τους μαθητές/ τριες που πήραν μέρος στο πρόγραμμα και συμμετοχή και των υπόλοιπων τμημάτων της πρώτης και δευτέρας τάξης του σχολείου μας.

Ο δάσκαλος των εικαστικών , κ. Κωνσταντίνος Πάτσιος εμπνεύστηκε το δικό του γατάκι για το πρόγραμμα ” Ο κήπος με τις 11 γάτες ” , το οποίο αποτέλεσε την ” κεντρική ιδέα ” της πρόσκλησης.
Οι μαθητές/ τριες με το δικό τους μοναδικό τρόπο δημιούργησαν τη δικιά τους πρόσκληση για την θεατρική παράσταση.
Αναμνηστική φωτογραφία!!