Αποτίμηση εργαστηρίων δεξιοτήτων  2022-2023 

Για την Δ’ τάξη (μέρος α’)

Η Δ΄τάξη του δημοτικού σχολείου , οι μαθητές και οι μαθήτριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων τμημάτων κ. Δημήτριο Φίλιο, κα. Κατερίνα Κυριαζοπούλου και κα. Μπαρδέλη Αθανασία, υλοποίησαν τα παρακάτω εργαστήρια δεξιοτήτων με πολύ συνεργασία, φαντασία και δημιουργικότητα καθ΄ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους… 

Πρώτο εργαστήριο « Ευ ζην» με τίτλο:  

«Τρώω Σωστά… Έχω δόντια γερά!» 

Στόχοι που τέθηκαν: 

  •  Οι μαθητές/τριες να ερμηνεύσουν και να κατανοήσουν την αξία των συμμαθητών/τριών ως συνεργατών (κριτική σκέψη), να μετασχηματίσουν τα προσωπικά τους βιώματα μέσα από βιωματικές ασκήσεις (Δημιουργικότητα), να συνεργαστούν (Συνεργασία).  
  • Θα γίνει και καταγραφή των διατροφικών συνηθειών των μαθητών/τριών.  
  • Οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν τη διατροφική πυραμίδα. 
  • Να κατανοήσουν τη θρεπτική αξία των τροφών. 
  • Να κατανοήσουν τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές για τα δόντια. Να κατανοήσουν τη μεσογειακή διατροφή.
  •  Οι μαθητές/τριες, να υιοθετήσουν μια υγιεινή διατροφή.  
  • Οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν τα όργανα από τα οποία αποτελείται η στοματική κοιλότητα.  
  • Να κατανοήσουν τη λειτουργία του καθενός από αυτά και τη σπουδαιότητά τους. 
  • Οι μαθητές/τριες να έρθουν σε επαφή με επαγγελματίες υγείας, να κατανοήσουν τον ρόλο της προληπτικής ιατρικής και να αντιληφθούν την αξία του σωστού τρόπου βουρτσίσματος των δοντιών.
  • Οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν την σπουδαιότητα των δοντιών για την καλή υγεία.
  • Οι μαθητές/τριες να αποτιμήσουν το πρόγραμμα και τις δράσεις όλων των εργαστηρίων.
  • Να προβούν σε παραγωγική, οργανωτική και αναλυτική επεξεργασία των συλλεγμένων δεδομένων των εργαστηρίων.

Ενδεικτικό φωτογραφικό Υλικό:

Δεύτερο εργαστήριο «Ενδιαφέρομαι ενεργώ- Ανθρώπινα δικαιώματα»

με τίτλο: «Πω πω… ένας κόσμος παιδιά!»

Στόχοι που τέθηκαν:

1. Οι μαθητές/τριες να έρθουν σε επαφή με μια βασική ελευθερία, αυτή της ίδιας της ύπαρξης αλλά και της κατοχύρωσης ενός ονόματος.

2. Οι μαθητές/τριες της τάξης να έχουν την ευκαιρία μιας πρώτης εισαγωγής στην έννοια της «ανάγκης» και της «επιθυμίας» και να μπορούν να τις διακρίνουν.

3. Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη σύνδεση των βασικών αναγκών με ανθρώπινα δικαιώματα.

4. Οι μαθητές/τριες να οικοδομήσουν σταδιακά την έννοια του δικαιώματος και του περιεχομένου της.

5. Οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν την αξία ύπαρξης των δικαιωμάτων και να είναι σε θέση να κατανοήσουν την αναγκαιότητά τους στην κοινωνία.

6. Οι μαθητές/τριες να μπορούν να εξηγήσουν γιατί είναι ευθύνη όλων να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα των άλλων παιδιών.

7. Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση να διεκδικούν τα δικαιώματα στην πράξη για όλα τα παιδιά. Να έχουν την αίσθηση της δικαιοσύνης και της κοινωνικής υποχρέωσης υπεράσπισης των δικαιωμάτων όλων των παιδιών.

Ενδεικτικό Φωτογραφικό Υλικό:

Στο β’ μέρος περιγράφονται τα 2 τελευταία εργαστήρια της Δ’ τάξης για το σχολικό έτος 2022-2023.